24 Şubat 2015 Salı

50 Shades of Grey- (Grinin elli tonu) Yorumlarım

Herkese merhaba.


Bugün bir istisna yaparak blog'umda kozmetik vs yerine bir kitap/filmi yorumlayacağım.
Neden bunun ihtiyacını duydun ceren? diyecek olursanız da o kadar acımasız ve bilgisizce yorumlar dönüyor ki etrafta kendime hakim olamadım ve birde benim ağzımdan dinleyin isteyim.

Film de kitap da yapı gereği +18 zaten. 18 hatta 20 yaşından küçüklere uygun bir kitap/film olduğunu düşünmüyorum.
Film iyi, daha çok kötü yorumlar alarak vizyonda yayınlanmaya devam ediyor. Benim film hakkında genellikle okuduğum yorumlar "bu ne böyle, sırf cinsellik, izlerken utandım, gitmeyi istemiyordum/pişman oldum".

Öncelikle film zaten cinsellik üzerine bir film olduğu için "hep" cinsellik üzerine kurulu olması da gayet doğal. Eğer bu tarz filmler sevmiyorsanız, izlemezsiniz olur biter. Ama bir filmi sırf cinsellik içerikli diye karalayıp atamazsınız.

Bence kitap serisini okumamış olanlar zaten çok fazla konuşmasın. Kitap ve film arasında kocaman bir fark vardı. O da kitaplarda Ana'nın düşüncelerini, hislerini okuyabiliyorduk. Kendi içinden sürekli Bay Grey'i tartıyor, anlamaya çalışıyor, aşık olduğu için ne kadar ileriye gidebileceğini merak ediyordu. Çok fazla kırgınlığı ve soru işaretleri vardı kafasında.

Christian ise ilk baştan beri Ana'dan hoşlanıyordu ama kendine itiraf edemiyordu zamanla oda aşık oldu ama geçmişte yaşadığı travmalardan dolayı normal bir ilişki yaşayabilecek psikolojide değildi.

Film için "duygusuz seks" tamamen diyenlere zaten buradan gülüyorum. Kitapları okumadan direk filmi izleyen bir insan tabi ki bunu düşünür. Dediğim gibi filmde, kitapta geçen çoğu düşünceyi göremiyorsunuz bu yüzden bir çok şey havada kalıyor doğal olarak.

Birde benim en nefret ettiğim insan tipi "ay ayıp, ayy şöyle iğrenç" vs vb.
Siz evlendiğinizde acaba sevişmeyecek misiniz? Yada şuan sevgilinizle hiç mi bir şey yaşamıyorsunuz? Genelde bir konu hakkında çok tepki veren insanlar o tarz şeylere eğimli olur arkadaşlar. Evet benim filmde hoşuma gitmeyen, doğru bulmadığım şeyler olmadı mı, oldu? İzlerken, okurken kendimi hep karakterler yerine koyup "acaba ben bunu yapar mıydım, bunu kabul eder miydim?" diye düşündüm her seferinde. Mesela çok fazla spoi vermeden bahsedecek olursak Christian Ana'ya ceza şeklini gösterdiğinde çok kınamıştım. Bir insanın sevdiği insana acı çektirerek zevk alması bana göre yanlıştır. Zaten adamın psikolojik sorunları var ve bunları aşmaya çalışıyor ikinci kitapta.

Fakat diğer fanteziler kişiye göre kabul görebilir şeyler bence. Yatak odasında herkesin yaşamak istedikleri farklılık gösterebilir çünkü. Ki film ve kitapta geçen her şey zaten birer ütopya. Hayal ürünü yani.

Bence insanların bir kitabı okumadan bir filmi izlemeden önce sınıflandırmayı bilmeli. Nasıl komedi, korku, romantik, bilim kurgu vs vb gibi ayrılıyorsa tüm kitap ve filmler bu filmde erotik kategorisinde.

Siz bu tarzı sevmeyebilir, izlemeyebilirsiniz ama sırf bu sebeple bir yapıtı, emeği karalamaya hakkınız yok..


Görüşmek üzere..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder